پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
مشکلات و معایب اتوکلاو دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مشکلات و معایب اتوکلاو دندانپزشکی  یپردازیم و روش های عیب یابی انرا مورد بررسی قرار دهیم.  نکته مهم در عیب یابی و دوام بالای دستگاه  آب مورد استفاده است که نقش بسیار مهم و حیاتی دارد.نکته مهمی که دندانپزشکان باید همیشه انرا مورد بررسی قرار دهند سالم بودن پمپ های خلا است که ارتباط مستقیمی با بالا بردن عمر دستگاه دارد و هرچقدر اب مصرفی در اتوکلاو سخت تر باشد موجب کاهش راندمان و فشار بسیار بیشتر به دستگاه می شود و طول عمر دستگاه را کاهش می دهد.

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه اتوکلاو به وجود بیاید توقف چرخه استریلیزاسیون است  و دلیل بروز ان کافی نبودن فشار بخار ، آب و هوا می باشد درنتیجه، ابزار تنظیم و کنترل عبور دریچه های سولنوئیدی فعال نمی شوند و کار استریل انجام نمی شود باید میزان فشار و بخار و اب را مورد بررسی قرار داد و سیستم های تنظیم را کنترل نمود.

مشکل دیگری که ممکن است برای اتوکلاو دندانپزشکی  به وجود بیاید قفل نشدن درب اتوکلاو است. بدین صورت که درب اتوکلاو بسته می شود ولی قفل نمی شود این مشکل ممکن است به علت شل بودن کابل ها باشد و یا ممکن است جسمی مانع بسته شدن درب اتوکلاو شود و یا قفل خارج از تنظیم است با ببرسی هریک از موارد ذکر شده می توانید مشل را پیدا و در صدد حل ان برایید.

مورد دیگری که مشکل اساسی به وجود می اورد باز نشدن درب بعد از پایان سیکل است این مشکل به دلیل خنک نشدن دما  و یا تخلیه نشدن بخار پشت واشر است و یا اینکه  موتور یا جک حرکت دهنده معیوب است با بررسی موارد فوق می توانید مشکل را به سرعت حل نمایید. برخی از مشکلاتی که برای اتوکلاو وجود دارد را خود دندانپزشک می تواند به راحتی حل نماید و نیاز به حضور تکنسین برای برطرف نمودن این مشکلات نیست.

البته بهتر است به صورت دوره ای اتوکلاو دندانپزشکی توسط تکنسین متخصص مورد بررسی قرار گیرد این عمر باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه می شود چون در برخی موارد ممکن است مشکلات به وجود امده قابل مشاهده نباشند و به مرور زمان مشکلات جدی تری را به وجود بیاورند ولی زمانی که این مشکلات کوچک برطرف شود به مرور زمان مانع از بروز مشکلات جدی تر می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.